måndag 2 juni 2014

Sommarens första....



Nu är det sommar! Helt officiellt! 
Det är juni och de röda pionerna i vår trädgård blommar! Jag blir alldeles lycklig när de knubbiga knopparna går över i en överdådig blomma! 
Jag har älskat pioner ända sedan jag var liten och det var lycka när vi fick en stor bukett med rosa-vita doftande pioner av min moster som med sina mörkgröna fingrar hade ett fält av sådan blommor.

Nu är sommarens första pion inplockad från en trädgård i skymning, där blomdoften ligger tung och det är nu man blir belönad för sitt arbetet i trädgården!

2 kommentarer:

  1. Underbart!
    Hade pioner som jag njöt av men som mycket annat i min trädgård bara försvann de. Trist!
    Vi är i en fantastisk period nu. Välkomnade regnet och den lite kallare dagen igår. Tycker allt exploderar för fort. Jordgubbar och nypotatis en månad innan midsommar? Urled är tiden.

    SvaraRadera