torsdag 19 juni 2014

Att ta hand om sig själv...




Jag brukar vara bra på att ta hand om mig själv och brukar kunna säga stopp när det blir för mycket. Jag berömmer mig av att jag kan sålla och välja det som är relevant bland mina sysslor.
De sista veckorna har jag dock ställts inför ett berg av saker som måste göras och där jag inte kunnat bestämma takten själv.
Det är en rad stora händelser som har lyckats sammanfalla till några dagar här i juni och det är inget jag har kunnat välja bort på något sätt.

Nu är det klart och jag är så trött... Kroppen känns tom och urlakad och jag vet att jag kommer att återhämta mig, men det får ta sin tid. Jag behöver fylla på mina förråd till både kropp och själ och ladda batteriet med glädje tillsammans med familjen.
Ikväll skall jag ta hand om mig själv och scrubba, fila och måla och som ett första stega till att ge tillvaron lite balans.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar