söndag 11 maj 2014

När jag luktade mögel på jobbet....



Jag älskar doften Angel från Thierry Mugler och efter att ha provat den i taxfree-butiken i Berlin så klickade jag hem först parfymen och sedan bodylotion samt duschtvål förmånligt från Eleven

MEN!
Det kan bli för mycket av det goda också!


I veckan så använde jag BÅDE shower gel och kroppslotion och tänkte att det blir fin-fint! Jodå, det blev så fin-fint så att jag gav mig själv en killande och rinnande allergi-näsa, vilket skulle visa sig bara vara början på en pinsam dofthistoria....


Senare på jobbet så var det en kollega som undrade om jag kände hur starkt det luktade av parfym i ett rum.... Hmmm....Nej, sade jag! (Helt sanningsenligt för näsan var rätt täppt vid det laget)
Såklart var det från mig doften härstammade, men bottennappet var nog när en annan kollega kom in i vårt stora personalrum och sniffade i luften och med en bekymrad min undrade varför det luktade mögel...
Angel har en liten speciell doft som i överdrivna mängder (som i mitt fall då) skulle liknas vid mögeldoft.

Japp, slå den om ni kan!

Jag måste nog gå in till chefen snabbt som bara den och tala om hur det ligger till, innan hon drar igång en mögelsanering på jobbet och lova att jag hädanefter inte skall använda både showergel och kroppslotion samtidigt...
Som sagt, det kan bli för mycket av det goda...




1 kommentar: