onsdag 9 april 2014

Att lösa ett problem med kläder!


Här är yngste sonens favorittröja alla kategorier och den är upphov till flera diskussioner i vårt hem!
Den är inköpt för en billig peng på Primark i London och så mååånga gånger som jag har tvättat den så är det en fantastisk kvalitet.
Han vill helst använda denna hoodie varje dag och det är jag inte helt förtjust i, för jag vet ju att det kan tolkas bland klasskompisarna som att han är sunkig eller att han bara har en tröja...De vet ju inte att jag tvättar den ofta och att den sedan torkar över natten.
Så fort den är tvättad så rycker han ned den från linan i tvättstugan och sedan har han den och jag tvättar den igen. Så går cirkeln runt och jag tycker att han kan välja något annat, men nej då!

Härom veckan kom han hem och talade om att en personal på skolan JÄMT har på sig samma tröja och det var ju inte så fräscht, tyckte han!
-Jaså du!, sade jag... 
-Jag tror säkert hon tvättar den  över natten hon också! sade jag.
Han tittade på mig en stund och sade sedan... 
-Hmm, jag skall nog ha en av mina andra tröjor på mig imorgon!

Så var det problemet löst!

1 kommentar:

  1. Samma ska säger jag till min 10 åring då han har sina favorit jeans jämt! Och speciellt när det har den "slitna håliga" looken så ser man ju att det är samma varje dag ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera