onsdag 12 februari 2014

En stulen hästkam lyckligt återfunnen!


Detta är min älskade kam som jag reder ut mitt trassel till hår med. Härom dagen så var den borta! Katastrofläge med andra ord!
Jag letade och letade och anklagade dottern för att ha försnillat den...Hon har en tendens att botanisera bland mina saker( helt okej) och sedan inte lägga tillbaka dem ( inte okej)
 Sonen satt i soffan med ögonen fästa vid sin telefon och replikerade med; "Det är ju inte ens en kam!"
"Vadå?!" hojtade jag
"Jamen, den är ju till hästar!" svarade sonen med blicken fortfarande fäst vid sin telefon
Jag var på vippen att upplysa honom, på ett kanske inte så trevligt sätt, att den inköptes minsann på 80-talet  för att reda ut mina permanentade pudellockar och att den hade därför ett stort affektionsvärde för mig och dessutom oumbärlig för mitt hår, när jag plötsligt kom ihåg...

Den chockrosa kammen från 80-talet försvann och därför konfiskerade jag denna kam från ett kit med ryktsaker dottern fick för länge, länge sedan!
Inte bara var den stöldgods, utan den var faktiskt också ämnad för hästar...
Ibland glömmer man att benämna saker vid dess rätta namn!

(Kammen återfanns på sitt nästan rätta ställe och jag fick be dottern om ursäkt, för det var jag som var boven i försvinnandet)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar