söndag 2 februari 2014

En gåva från Provance...



I sommar blir det sjutton år sedan jag fick denna gåva av min syster efter hennes besök i Provence...
Då var jag ganska nyförlöst och hade dessutom en ett och halvåring att passa på, så mitt liv var allt annat än glamouröst. Hon var singel med pengar på fickan och passade på att resa runt i Europa, gå på flådiga konvent och dessutom då hyra hus i Provence...Jag ville inte ändra på mitt liv, men visst hade det varit trevligt att få strosa bland blommande lavendel och uppleva det berömda ljuset. 
Jo, hon har alltid varit så generös med gåvor efter sina resor min älskade syster och jag fick detta fat, eller vad man skall säga, att lägga sleven på när man lagar mat. Jag kan väl erkänna att jag kanske inte uppskattade den de femton första åren. Tiden kommer dock ikapp och nu när jag älskar att laga grytor över allt annat är den ett måste i köket. 
Denna söndagsförmiddag puttar ännu en gryta på spisen och när den har stått där i nästan fyra timmar kommer den att var klar.

     Så nu glädjer jag mig åt den som en älskad och uppskattad gåva från en varm och lavendeldoftande                                                                                 sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar