måndag 27 januari 2014

När man väntar hem Kejsaren av Portugallien



Denna bilden tog jag vid fyra tiden här hemma och jag är så glad att det inte längre är ett kompakt mörker ute. 
Det ljusnar mina vänner, det ljusnar!


Vi väntar hem äldste sonen som har varit och tävlat på EM i Lissabon och det skall bli så skönt när familjen blir fulltalig igen. Ja, det är ju märkligt att kalla sin älskade son för just detta och även om jag vet att det var en tokig man som tog sig det namnet i Selma Lagerlöfs berättelse, så har jag ändå alltid tyckt att namnet låter stolt och mäktigt på något sätt. 
Jag är så glad och stolt över det äldste sonen har åstadkommit och den resa han gjort i livet...
Han har gått från soffpotatis och helt ointresserad av att röra på sig, till A i idrott och EM i sin sport. Nu åkte han ut på poäng i första matchen, men med tanken på den otroliga prestationen han gjort i livet så är han Kejsaren av Portugallien för mig...

1 kommentar:

  1. Härligt att höra då finns det hopp för min äldsta också :) kram Diana

    SvaraRadera