lördag 23 november 2013

Vad är det som luktar???



Så dök de äntligen upp mina fina, fina mattor från House Doctor och nu skulle minsann förvandlingen av sovrummet påbörjas...
Men !
När man har storslagna planer så kan de stoppas upp ibland och ja, det gjorde planerna minsann.
Redan när jag packade upp mattorna så slog den emot mig! Lukten! Som att springa rätt i en vägg med doftsinnet! Om ni tänker källarlukt koncentrerad och uppkörd i näsan som en bomullstuss, så är ni kanske lite i närheten.
Den ständiga frågan från familjemedlemmarna var; Vad är det som luktar så ILLA?? Jag tänker inte skriva ut alla "fina" ord som sades, men ni förstår att de ingick inte i vokabulären som innebär lovprisning

Ja, vad gör man när de perfekta mattorna luktar så att det inte går att bo i huset?

Så kom det sig alltså att mattorna fick bo ute i vecka eller så, för att liksom lära sig att veta hut. Bortsett från det så är de verkligen perfekta och nu luktar de bara om man lägger sig på knä och sniffar.
Det har jag inga planer på att göra speciellt ofta, så nu kan jag uppta Operation-Piff-av -Sovrum igen.


4 kommentarer:

  1. Snygg matta!!
    Tänk så det kan gå...ja visst är det tur att man kan slänga ut och vädra om det stinker för mycket.
    Du hade ju tur att lukten försvann, för det kan vara väldigt svårt med vissa saker.
    kram till dej

    SvaraRadera
  2. Usch ja, finns det något värre än en sån lukt; tur den försvann! Kram o tack för dina ord i min blogg...

    SvaraRadera
  3. Fy vad jobbigt när bästa mattan luktar skunk, hoppas det ger sig snabbt.
    Här ska sovrummet snart piffas också. bara Doris blir rumsren.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. men oj så jobbigt, dofter är ju viktigt. skönt att du fick bort den och den blir väl bättre med tiden. de borde ju varna för det innan man öppnar:) Kram Nilla

    SvaraRadera