onsdag 27 november 2013

Skicka vidare...






Den här tröjan sydde jag till yngste sonen för några år sedan. Den var rätt enkel att sy och jag tyckte velouren var så fin och att tröjan var mjuk och gosig. Märk väl att det var jag som tyckte det! Yngste sonen gillade den inte alls och bar den endast någon gång.
Tröjan blev för kort och en jobbarkompis son fick ärva den. Hennes son däremot älskade den och den var en av hans favoritplagg och användes flitigt!. Tänk vad olika det kan vara med plagg och jag gillar så att kläderna kommer till användning igen. 
Under åren har våra barn fått gå i många fina ärvekläder och själv har jag skickat vidare till andra eller sålt. Både omtanke, ekonomiskt och miljövänligt! 

1 kommentar:

  1. Nu lottar vi ut ett presenkort ifrån PUSS.se, värde 300 kr. Det är väldigt enkelt att vara med & tävla, hoppas att just du vill vara med, kram!

    http://kajsaochtuvas.blogg.se/2013/november/tavling-i-samarbete-med-pussse.html

    SvaraRadera