torsdag 28 november 2013

När maken får rätt om julpyntet




I Berlin inhandlades förstås lite julpynt och även om den verkliga julruschen med marknader och liknande inte var igång så kändes det att högtiden närmade sig...Överallt var det pyntade granar och utbudet på julsaker var enormt. Även om stilen många gånger var lite för over-the -top så fanns det så mycket spännande att välja på.
Jag hittade bland annat lite julpynt på ett varuhus som jag tyckte var så fult och maken hummade och sade... 
-Närru, det dyker snart upp i någon blogg du läser och då tycker du säkert att det är väldigt fint i stället. 
-Never, sade jag och vi hann väl inte mer än komma hem  så dök de små julgransprydnaderna upp i en stor blogg. 


-Jaha, vad tycker du nu då? frågade han.
-Det var väl lite roligt i alla fall och nästan lite snyggt, tyckte jag.
-Ja,ja vad vad det jag sa, skrockade han och gick sin väg...

Jag hatar ibland när han får rätt!


Jag tyckte dessa prydnader i tunnaste pärlemor var så fina och kommer att pryda sin plats och jag skall inspirerad av många bloggerskor leta upp en stor idegranskvist att dekorera.


Japp, det är på bloggar den bästa inspirationen finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar