tisdag 5 november 2013

När det billigaste är det finaste..



Ja, det är inte alltid att det dyraste är det man tycker mest om...
Vintertid ser man inte mig utan någon sjal runt halsen och med åren har min samling av sådana utökats. Jag har sjalar av alla de sorter,både billiga och dyra, samt andra som jag inte talar om för min man hur mycket de kostade...Hrmm! Ja, nog om den saken.
Den sjal jag tycker allra, allra mest om och som jag känner mig klart finast i är den vita till höger på bilden. 
Det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg den på Primark och den blev min efter visst övervägande om sculls verkligen var för en kvinna i min ålder. 
Sedan dess har den används flitigt trots scullsen och värmer min nacke.

Jo, visst har ni också plagg som gör att man känner sig lite finare och i mitt fall kostade den boosten av självförtroendet 3£!

6 kommentarer:

  1. Fick beröm för en sjal idag som jag köpt på Cubus. Den är så skön att ha runt halsen, det är min favvo just nu. Funderar på att kika in och köpa fler :) Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Ja det har jag också kommit på att de finaste behöver inte vara det dyraste. Jättefina sjalar.
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Visst kan det som inte kostade så mycket vara minst lika fint och älskat! Jag virar också in mig i sjalar den här tiden på året. Efter ett antal resor till Indien har jag ett välfyllt lager :-)

    SvaraRadera