torsdag 17 oktober 2013

Tankar om fönster...




När jag träffade min man för många år sedan skulle jag nyförälskad beskriva för systrarna var i staden han bodde någonstans..Mellansyster visste precis och utbrast;
-Jaså, han bor där i huset med det runda fönstret och visst var det så… 
Han bodde i huset med det runda fönstret. Jag hade aldrig sett det förut, men mellansyster kom ihåg från det vi var små och hos henne hade fascinationen över ett fönster som var runt, på barns vis fastnat i minnet.

 Då var huset gult, nu är det grått och det runda fönstret finns kvar som det en gång var, fastän åren har gått. Det börjar med andra ord bli dags att byta ut det och efter att ha ägnat helgen åt att skrapa vårt trappräcke med efterföljande målning så inser jag för sinnesfridens skull, att det måste bli ett nytt, helt underhållsfritt fönster. Det blir till att specialbeställa och jag har tagit reda på att man kan göra det hos Kronfönster.


I somras renoverade vi dotterns rum, men vi bytte inte fönster som ni ser på bilden. Det blev ett vackert rum och att hon trivs vet vi, för vi ser henne inte så ofta på övervåningen längre. Det är dock svårt att ta några bilder på hela hennes rum, för det är sällan det är så pass i ordning att går att det går att visa upp offentligt och det brukar bara bli detaljbilder.

Jag tycker det ser lite charmigt ut med det ruffiga när man knäpper enstaka bilder, men häromdagen så bad dottern så snällt;
-Mamma, jag skulle gärna vilja ha ett fönster som gick att öppna…


Jo, det kan jag väl hålla med om. Det är bra med fönster som går att öppna!

I  samarbete med Kronfönster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar