tisdag 15 oktober 2013

När mössa och flätor är alternativet!


(Applikationen har jag gjort med hjälp av broderkortet nr 225 Raising Flowers från Husqvarna Viking)

Jag har begått en stor synd... Jo, just det, en stor synd!
Jag glömde bort att gå till frisören!! Nu kan detta låta banalt och väldigt trivialt och det är det på ett sätt, men ur en annan synvinkel är det en dödssynd jag har begått.

Jag har förmånen att gå till en frisör som har magiska fingrar och en gyllene sax och har man en gång satt sig ned i hans stol och sett vad han åstadkommer, så är man fast! För livet! 
Givetvis är jag inte den enda i denna staden som har upptäckt hans skicklighet, utan det är MÅNGA fler i hela vårt långa land som snällt ställer sig på kö till denne underbare man och frisör. Jo, köa får man göra och det länge dessutom. Vi pratar inte veckor, utan flera, flera månader.Vid detta faktum borde hans klipptider vara inristade i mitt kött, men så är inte fallet Istället går  mitt stressade sinne och glömmer bort den tiden som var inbokad åt mig! G-L-Ö-M-M-E-R bort! Hur kan jag ens göra så?! Dessutom gjorde jag ingenting den där dagen när jag skulle ha infunnit mig , utan gick mest och var nöjd åt att ha en ledig dag. Till saken hör att dessa klippningar är min absoluta feel good time så då undrar man vad som har hänt i skallamentet!


Ja, men du kan väl bara gå till en annan frisör, kanske du som läsare tänker och för mig är det helt otänkbart! Jag är inte den typen som är otrogen och dessutom skulle jag bli så missnöjd med resultatet. Jag skulle se ut som Tina Turner gjorde i sina unga dagar. Jag lovar! Jag har nämligen fått det resultatet tidigare, hos inte lika skickliga frisörer.
 Bild lånad HÄR
Bild lånad här

Min nästa klippning ligger långt fram i tiden! Jo, det är en lång tid av lidande som ligger framför men tack och lov att det finns flätor!! Jag kommer förvisso se ut som Willie Nelson (utan skägg dock) men mössa inomhus i min ålder är inte så hippt kan jag säga, även om det alternativet är väldigt lockande för denna glömska fuskblondin med mörk utväxt och kakaduafrisyr....


5 kommentarer:

  1. Den som väntar på något gott...:) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Trist, ännu värre om man får betala för glömd tid =/ Men tur att det finns många snygga mössor man kan ha nu! Torrschampoo kan också snygga till utväxten!
    Kram Tina Carlström

    SvaraRadera
  3. Jag vet EXAKT hur du känner - min frisör har en väntetid på minimum 10 veckor och om jag inte bokar direkt när jag är där inför nästa gång så blir det ingen tid. Jag ser dessa dagar som heliga och tar ledigt halvdag för att riktigt kunna njutaav tiden hos honom.

    SvaraRadera
  4. Vilka snygga mössor! Och så fint det blev med applikationen.
    Kram
    Rebecca

    SvaraRadera
  5. Oh i know the hairproblem well........ i want my hair longer but it's a hard time.
    The black and white cap are so cute!
    LG
    Christine







    SvaraRadera