söndag 20 oktober 2013

När man skickar iväg sitt hjärta...



Nu har vi tagit steget och skickat iväg vår äldste son på sin allra första resa utomlands på helt egen hand.
På en tävling och i gott sällskap förvisso, men oron finns där ändå...
Detta är ett av de steg som barnen tar i livet och som är bort från sina föräldrar, för att skapa något helt eget. Att försöka stå bakom och stötta, istället för att stå framför och hindra, är en konst som jag försöker lära mig. 
Enligt min make, så skulle inte barnen få åka buss själva förrän de är 20 år fyllda, om jag fick bestämma...

Jo, jo kycklingmamma det är jag det!

2 kommentarer:

  1. Vad spännande! Klart man är orolig som mamma:) Säkert jättekul för honom, hur gammal är han? Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. När resan bokades var han 17 och nu har han hunnit komma över det magiska frihetsstrecket ( enligt honom själv) ;)

    SvaraRadera