söndag 4 augusti 2013

Tygshopping utomlands

Denna Londonresa shoppade jag faktiskt inget tyg alls och det är ovanligt. Det närmaste tyg jag kunde komma var dessa två finingar till örngott (Monsoon)som inhandlades på varuhuset John Lewis. 

Ja, när det gäller tygshopping i London så har Liberty´s såklart  fina tyger. Ganska dyra, men hög kvalitet på sina vackra tyger i naturmaterial som bomull och siden.
Debenham´s tygavdelning är också väl värd ett beök och de hade många fina quilttyger.
 Åker man ut till Sheperds Bush, så hittar man flera tygaffärer och där kan man definitivt göra fina fynd.

När vi var i Paris hittade jag inte en enda tygaffär som föll mig i smaken tyvärr, men om det är någon som kan ge tips på bra shoppingställen där, så mottages det tacksamt.


Men.... 
När det gäller tygshopping med stor bokstav så finns det bara ett place som gäller och det är Mood i New York. Jag har aldrig varit på något liknade överhuvudtaget. Vilka tyger!!! När jag var där sist så hade jag tyvärr inte så mycket tid, men det är verkligen ett ställe att gå "all-in" på. Väl värd en resa bara för att besöka den affären! Designertyger i mängd och parti och i kvalitéer som man bara ser i de allra finaste affärerna och ja, jag är helt lyrisk!

2 kommentarer:

  1. What a beautiful fabric, i like it.
    have a nice sunday
    Christine

    SvaraRadera
  2. I Paris kan du åka till tex Metrostationen Anvers och gå upp mot Sacre Coeur till quartier Saint-Pierre, eller ta linbanan ner från Sacre Coeur. Där är tygkvarteren med massor, m a s s o r med tygaffärer av alla slag. Här är min sökning i google där du får fram en del av affärerna.
    Tissus Reine är "finaffären" och runt där finns massor, sa jag massor med olika tygaffärer. Lycka till att hitta tyger nästa gång du kommer till Paris.

    SvaraRadera