söndag 11 augusti 2013

Idag är jag elak!


Jo,jo det blir en förmiddag då frun i huset är elak... En blick på det mycket blaskiga kaffet säger väl allt! I huset fanns nämligen bara pyttelite- lite kvar av kaffet vi köpte på Harrods och engelskt kaffe är njä i korrekt doserad mängd och med den dos jag fick idag så är det tvivelaktigt om jag ens kan frambringa något koffein alls till min längtande kropp.....
Ja, det är väl bara att bege sig till affären säger ni väl då och ja, det är det ju!
Men!
För att spara mänskligheten från lidande så är det bäst att frun duschar och gör sig i ordning och det kan ta sin lilla stund. Inte för att jag lägger så mycket tid på att styla mig själv, men vägen från övervåning till dusch i källaren är fylld av uppmärksamhetsstörande ting... 
Strumpor och diverse smutsiga underkläder som fått nya intressanta förvaringsplatser i huset kantar min väg ochväl i tvättstugan måste jag ju bara sätta på en maskin tvätt och upptäcka-oj-då-hade-jag-glömt-hänga-tvätten-från-igår- den -måste jag -visst-tvätta-om-och vad -är det för-stinkande-träningskläder-som ligger -i-en- hög framför- tvättmaskinen...
Detta är endast exempel på små störmoment och för en kvinna som är impulsstyrd till max så kan det då ta en hel förmiddag att få lite kaffe inhandlat när man måste duscha först.




7 kommentarer:

  1. Haha!!! Åh vad jag känner igen mig! :)
    Ska bara...
    Hoppas du får ditt kaffe till slut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha, ha låter som det bästa är att springa iväg opiffad och handla kaffe.
    Eller spring in till någon välvillig granne, låt dom se din förtvivlan å du ska se att du får låna lite kaffe.
    Ha en bra söndag, för allt brukar ordna sig till slut!
    Hej från Loo.

    SvaraRadera
  3. Du låter som någon jag känner - och det är inte jag :-)

    SvaraRadera
  4. Utan morgonkaffet är det svårt att bli sig själv. Jag får ont i huvudet och undrar vad som är fel, tills jag får i mig kaffe och då blir allt bra igen :)

    SvaraRadera
  5. Hahaha, det låter som en beskrivning på mig ;D
    Hoppas du får i dig en god kopp kaffe inom rimlig tid!

    SvaraRadera
  6. Haha...jag känner igen mig massor! :))
    kram viktoria

    SvaraRadera
  7. Jojo, det kan ta timmar att ta sig några ynka meter när "ska bara"-nerven gör sig påmind. Vilket är alltid.

    :)

    SvaraRadera