måndag 12 augusti 2013

Idag är jag elak del 3!


Det är märklig när saker och ting inte blir som de brukar, så det ersättas med något annat som är helt oväntat.
Jag vet inte om jag skall skylla på bristen av koffein eller på min ordningsamme make, men vi fick faktiskt en hel del saker och ting gjorda här hemma igår. Kaoset i tvättstugan tog vi hand om, vek och strök all tvätt,ändrade om lite förvaring därnere och sedan sydde jag om två Greta-klänningar som jag hade lovat. Det var mycket på en och samma dag för mig. Lite av en chock faktiskt för en kvinna som inte är så arbetsam annars...
Jo, sen fick jag ju mitt kaffe tillslut! Jag kom ihåg att köpa det till slut och Mollbergs blandning tycker jag mycket om. Vad dricker ni för kaffe?

4 kommentarer:

  1. Zoegas Blue Java eller Mezzo vill jag helst ha. En gång Zoega alltid Zoega ;-)
    Härligt att du/ni fick så mycket gjort! Skönt att få stöka undan innan vardagen ramlar in.

    SvaraRadera
  2. :)))) men inte är du väl elak?
    Kaffe mååååste man ju ha, det är nog de flesta överens om.
    Oj så flitiga ni har varit, skicka lite till mej är du snäll.
    Ja vad jag dricker för kaffe....Löfbergs Lila, Gevalia (brygg) eller så blir det frystorkat...jaja skrik inte nu:)) men det är sånt som vi dricker i stugan (har gasolspis där) och då är det lättvindigt. Dricker det även på morronon innan jag åker till jobbet...bara att värma vatten...det ska ju går fort också.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Där jag bor passar Löfbergs lila eller Gevalia bäst. Men vattnet i Skåne passar bäst med Zoegas. Kram Ester

    SvaraRadera
  4. Kaffe é väl livets belöning det!
    Åh, vattnet i Uppsala fungera klockrent med Zoegas gröna som är vår favorit.

    Låter som det blev ett bra avslut på din helg så nu kan absolut glädjens tid börja för dig. Vem kan vara tjurig på en måndag liksom..........

    Ha det så bra från Loo.

    SvaraRadera