tisdag 27 augusti 2013

Det man sår får man skörda...



I våras hade vi en potatis liggandes i köksfönstret. Inte för att det är våra normala dekorationer, utan för att den var formad som ett hjärta... Den låg där ganska länge och det kom små gröna skott på den och då på senvåren gjorde jag det enda rätta och tryckte ned den i kanten av potatislandet.
Jag har hållit koll på mitt hjärta, som jag lade i den mörka jorden och den har artat sig bra.Stor fin blast och vackra lila blommor som rådjuren tyvärr mumsade i sig.
 Igår var det dags att plocka upp den och plötsligt fanns den där, mitt bland sina bleka kamrater.. En alldeles rosa potatis! Den var gårdagens stora överraskning och det ni ser i skålen är visserligen två olika sorter blandade, men jag arrangerade för att ni skulle få se.

Jo, men så är det ju.. Planterar man ett hjärta så får man skörda rosa potatis! Såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar