måndag 8 juli 2013

Twenty sweet years ago










Jo, här är den alltså...Min brudklänning!
Jag sydde den själv och den är ju bara så tidstypisk för 90-talet. I många år hade jag den på en provdocka i vardagsrummet, men när vi renoverade så lades den upp på vinden och där ligger den nu insvept i ett lakan.
Tyget är sandtvättad sidensatin som jag beställde från Simbra Siden. De finns fortfarande och har ett stort utbud av sidentyger.
Jag sydde den på min gamla Husqvarna 2000 och helt utan hjälp av overlock eller något annat som hade förenklat sömnaden. Det finns många detaljer som jag definitivt hade sytt bättre idag, men den är som den är och jag var nöjd med den då och det är det viktigaste.
Vi gifte oss unga och i år har vi då firat 20 år som gifta och jag kan bara säga att tiden går fort när man har roligt..

2 kommentarer:

  1. Vilka detaljer! Du kan verkligen det där med att sy :)Ingen overlock skriver du och påminner mig om min som bara står på en hylla och samlar damm. Det är nog så att det är dags att göra sig av med den nu :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. What a wonderful weddingdress!!
    LG
    Christine

    SvaraRadera