onsdag 19 juni 2013

Om man spetsar till det lite...

Till dotterns avslutningsklänning så sprättade både hon och jag loss spetsapplikationen som var längs ned på tyllkjolen. Det visade sig var separata applikationer av det slag som ni kan se här ovan. Det öppnade upp lite mer för kreativiteten och en klippte jag bort siddelarna på och sydde fast på där fram på klänningen.
En del av applikationerna sydde jag fast i V-ringningen där bak på och resultatet blev faktiskt över förväntan...
Både jag och dottern blev nöjda och tyckte att den blev finare när vi hade fixat till den. Nu fick hon ju sin unika klänning ändå även om inte jag hade sytt den från grunden.
En bra start på ett sommarlov, med andra ord!

Hur klänningen ser ut i sin helhet kommer det bilder på imorgon.




  Det kommer bilder på hur klänningen blev i sin helhet och

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar