lördag 6 april 2013

När rätta stunden är kommen


Jag har städat en del garderober här hemma och hittade en väska där axelbandet hade lossnat. Jag gillar fortfarande den väskan, så att slänga den bara för ett trasigt axelband är helt otänkbart. Lämna in den till en skomakare när man kan göra det själv är också otänkbart. Ja, med dem premisserna är det lätt att något blir hängande kvar i min garderob väntande på bättre tider.
Nu var den rätta stunden dock kommen! På rätt humör och med gott om tid. Det är inte ofta sådana tillfällen sammanfaller.
Jag lagade den  för hand med hjälp av björntråd och fingerborg. Ja, fingerborg är ett MÅSTE när man ger sig på sådana här projekt. Man behöver den extra kraften för att kunna trycka igenom nålen genom skinnet.Nu utnyttjade jag hålen där den tidigare sömmen varit, men det är lite pilligt ändå.
Nu hittade jag ju inte min älskade skinn-nål, men det gick ändå.
Skinn-nålar är vassa runt omkring och skär liksom igenom skinnet och jag inhandlade nya igår, för att vara på säkra sidan tills något anant går sönder.

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag var sådär pysslig :) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Laga är ju så tråkigt. Här hemma är lagningshögen stor i syrummet!

    SvaraRadera