torsdag 4 april 2013

Ljuva drömmar och garderobsstädning!

Bild lånad från Husqvarna Viking

Jag använder min lediga vecka till att röja i våra garderober. Jag tycker alltid, att det inte var länge sedan jag städade just i den garderoben, men att döma av fynden (läs eg skräpet) jag gör, så var det inte nyss...
Jag har inga lik i garderoben, men väl en massa tyger och just nu går jag och drömmer om att brodera lakan och örngott som passar när vår nya säng kommer. Jag har inte något passande tyg otroligt nog, för lakan skall vara krispiga och av tung,tjock kvalitet i mitt tycke och det finns inte i mina gömmor.
Jag gör uppehåll emellanåt i min städning, lite för ofta enligt maken och hamnar här vid datorn. Jag letar lakan och tyg till lakan. Är det någon som har ett bra tips var man får tag i gammaldags lakansväv?
Ja, vill man inte sy och brodera själv, så kan man köpa broderade lakan från Himla hos tex Matilde &Co.

2 kommentarer:

  1. Himla har mycket fint kram Diana

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för hälsning hos mig!
    Ser att du har en Diamond... lyckliga du ;) :)
    Jag har en Topaz, som jag älskar hett! :)
    Att sy, är livet, eller hur? ;) :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera