lördag 9 mars 2013

Overall till en Liten

Dagen idag har ägnats åt långpromenad i det kalla, men vackra vädret, tvätt, matlagning och sömnad såklart...
Här är en bild på en nästan färdig overall i den underbara stjärnvelouren från Andresson & Hjalmarsson till en Liten.

Mönstret börjar egentligen på strl 92, men jag har förminskat mönstret till strl 86. Lite tidskrävande, men jag tänker att jag får ett grundmönster som jag kan spara och använda igen.

Sedan är det ju Melodifestivalen ikväll... Vi kommer att bänka oss framför TV:n, såklart. Maken och jag är nog mer intresserade än barnen, eller kanske mest egentligen jag! 

Vem tror ni vinner ikväll?



4 kommentarer:

  1. Ljuvlig dress, du är så duktig :)
    Vi kollade på mllon igår och jag får väl säga att Robins låt blir bättre och bättre ju mer man hör den, men jag tycker nog ändå inte att det fanns någon solklar vinnare igår...
    Ha en skön dag !
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. När vi då satt bänkade igår blev jag överraskad av just Robins låt som verkligen växte. Han blev så glad när han vann att det nästan var rörande!

      Radera
  2. Vill du tävla om grymma sminkprodukter och samtidigt hjälpa mig vinna en tävling? Skulle betyda såååå mycket om du stöttar mig
    http://adaras.se/2013/march/naglar-i-eurovision-song-contest-anda.html#comment

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du lämna ett avtryck hos mig så jag hitta till dig : ) Så mycket fint du har här inne.På lördag ska jag och svägerskan på symässan i Malmö,ska bli fantastiskt roligt!!
    Och självklart hejade vi på Robin,han bor ju här i samma lilla stad som jag.. Undra vilket jippo det kommer bli när han kommer hem.
    Kram Alexandra

    SvaraRadera