lördag 16 mars 2013

Det här skall tyget vara till!

Ja, att man kan bli så glad över en rulle tyg egentligen!
Nu är det ju en  tweed i ull av mycket fin kvalitet, men ändå! Kanske inget att go bananas över, som jag jag gör nu!
Men!
Denna rulle är början på en sänggavel. Jodå, nu har vi äntligen gjort slag i saken och i början av maj anländer det en ny säng till oss.
Nu skall  dock inte jag tillverka och klä denna gavel, utan det skall maken göra.Om jag inte ändrar mig det vill säga och kommer på något annan variant av gavel, men det blir ändå han som står för tillverkningen.
Nu går jag i drömmar om hur sovrummet skall bli och en sak är jag helt säker på i alla fall... Det kommer att bli blå och grått till de ljusa väggarna.

2 kommentarer:

  1. Ska maken tillverka och KLÄ det var som f*n...duktig make...min tillverkade
    men klä den (gaveln alltså-det fick jag göra själv)

    Ha en riktigt fin kväll Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Jo, det är ju så här att maken hade högsta betyg i syslöjd, vilket jag INTE hade, så jag överlåter den biten med varm hand till honom.

    SvaraRadera