fredag 29 mars 2013

Att avsluta ett projekt!






Jag har en lång  to-do lista för mig själv, som skulle avverkats helst igår och nu kan jag stryka ett streck över en sak iallafall...
Tunikan till C.är klar! 
Nu skall hon bara slutprova den och jag hoppas att den kommer att sitta som den ska.
Mönstret är från Ottobre, Hilco-tyget kommer från Tygpyssling och broderierna finns att hitta på disk nr 255 " Small Square Hoop Embroideries"


Hur gör ni? Skriver ni listor över små eller stora projekt som skall bli klara?

Yes, nu tar vi fredagkväll på det och njuter av att ha avslutat något!






8 kommentarer:

  1. Jag gör listor både i huvudet och på papper men ganska ofta gör jag små avsteg från min planering för att göra spontana saker istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. man måste ha mycket spontanitet i tillvaron och det är därför mina to-do listor blir mycket lååånga...:)Gör små avsteg hela tiden!

      Radera
  2. Supersöt blev den:)

    Ja här görs det listor av olika slag, så sköönt att stryka över när man är klar!

    Trevlig Påsk Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Fin tunika i fint tyg!
    jag lägger projekt i plastbackar...och glömmer bort dem. Rensade i tygförrådet i går och inser att jag har massor av tyger...men ingen lust att sy i just dem. (Lite tråkigt) Behöver få inspiration så tar jag nog tag i dem endera dagen...det fanns ju en tanke när jag köpte tygerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men visst är det precis så! Det allra roligaste är att sy i ett precis nyinköpt tyg!

      Radera
  4. åh vilken fin tunika! perfekt för vår o sommar!

    SvaraRadera
  5. Vilken söt blus och fint broderi! Mina "dåliga oavslutade" projekt ligger i plastpåsar. Försöker beta av då och då, alt hänger dom på en galge då är det oftast uppläggning kvar!

    GLAD PÅSK!

    SvaraRadera