söndag 17 februari 2013

Ull från Strömming



Jag har beställt ett ulltyg från Strömming som skall bli en skaloverall till Tuben och när då paketet landade här i min brevlåda, så blev jag alldeles kär.Det var så mjukt och så skönt! Jag har med åren blivit känslig mot ull som sticks och klias, men det fanns inte tillstymmelse till något sticksigt. 
Nu hoppas jag att Strömming har tyg kvar av dessa merinoulltyger efter Syfestivalen, för då skall jag beställa mer.


Sedan som ni ser, kan det vara svårt att få till en dragkedja som stämmer i färgen.Jag gillade dock kläppen och jag hade säkert kunna beställa någon i en bättre färg, men jag orkar inte vänta och jag skall verkligen göra  mitt allra bästa för att dölja den så bra som möjligt.


Sedan har jag en tävling på gång... Missa inte den!


1 kommentar: