måndag 4 februari 2013

Never keeping to one project


Jag har alltid många olika sömnadsprojekt på gång och då har det blivit en nödvändighet för mig att samla alla utklippta delar, mönster och eventuellt spilltyg på ett ställe. Annars är risken väldigt överhängande att någon del försvinner och att man då får lägga värdefull sytid på att leta efter de bortsprunga. I denna plastpåse ligger utklippta delar till 4 par trosor och det är i stort sett bara skräp kvar av tygerna, så det vore katastrofalt om någon del försvann. Så här ordentlig har jag verkligen inte varit genom åren, men man lär sig av sina misstag, man lär sig! 

4 kommentarer:

  1. Smart!!
    Jag ägnar många dyrbara sytimmar åt att just leta, både efter tygbitar och mönsterdelar. Jag borde också lära av mina misstag :)

    SvaraRadera
  2. Mycket ordentligt av dig Mirre! :-)
    L8

    SvaraRadera
  3. du är BÄST!!! Vilken kanon bra idée med zippåse... Mannen i huset använder zippåsar till sitt LEGo så vi har ju påsar i alla storlekar... nu fick jag oxå användning för dem :)... har faktiskt två projekt som strandat för att jag tapapt delar :(... /Tyglina

    SvaraRadera