tisdag 29 januari 2013

Kantning med trikåband /Edging with knitted band


Jag har sytt dit ett trikåband som kantning av overallen och först har jag tråcklat fast bandet och sedan skall jag vika över bandet och sy fast det med en tvillingnål från rätsidan. Hur brukar ni göra kantningar i trikå?



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I have sewn  a knitted band to edge overall and first I staystitched the ribbon and then I i`m going to fold over the knitted band and attach it with a twin needle from the right side. How do you usually do edgings in jersey?

1 kommentar:

  1. Jag brukar också sy ner kanten med tvillingnål. Men senaste tiden blir det hoppstygn på ena stickningen även om jag byter till ny nål.
    Vet inte vad det beror på men det är tråkigt.

    SvaraRadera