lördag 19 januari 2013

Heirloomsömmar / Heirloomseams



Jag har varit lite feg med mönstersömmarna som finns med i symaskinen, men nu jag provade att fålla ärmslutet på denna klänningen och jag blev riktigt nöjd. Det är en sekelskiftessöm så kallad heirloomsöm som egentligen skall sys med vingnål, men det gick bra så här med. 
Ovan kan ni se lite detaljer från klänningen, men när jag provade den var den för stor. Nu har jag sytt in den, men då försvann dagsljuset  och jag gillar verkligen inte att fota med blixt, så jag får snällt invänta rätt ljus.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I've been a bit cowardly useing the pattern seams included in the sewing machine, but now I tried to hem cuffs on this dress and I was really happy. It is aheirloom seam that is  actually ment be sewn with the wing needle, but it worked quite well this way too.
Above you can see some details of the dress, but when I tried it on it was too big. Now I have sewed it in, but meanwhile disappeared the daylight and I really do not like to shoot with a flash, so I have kindly to wait for the right light.

2 kommentarer:

  1. Det ser spännande ut! Ser fram mot dagsljusbild ;) på hela klänningen.

    SvaraRadera
  2. Det blir verkligen snyggt. Måste våga testa min...

    SvaraRadera