torsdag 22 november 2012

Tjockt tyg och nålstopp ned!

Äldste sonen tränar brasilian ju jutsu och har då en dräkt i riktigt tjockt tyg. Tyget skall tåla mycket!
Detta märke sydde jag dit på dräkten och vid sömand i riktigt tjocka tyger väljer jag alltid en Top Stitch nål, samt att jag på min symaskin kan välja att nålen går ned i tyget varje gång jag släpper gasreglaget. Nålen låser  fast tyget, som då inte kan glida iväg. Tack vare nålstoppet slipper jag då fula , ojämna stygn.
Detta är perfekt att göra även vid gardinsömnad!

Senare ikväll avslöjar jag vem som blev först att maila in det rätta svaret, i min minitävling.

2 kommentarer:

  1. oj, vilka syutmaningar du har!

    SvaraRadera
  2. Ja, de där dräkterna har väldigt tjockt tyg. Har själv sytt på märke en gång i tiden då min son tränade. Kram Ester

    SvaraRadera