söndag 22 juli 2012

Sy sjal






När vi kom hem från London, så låg det inte bara räkningar i brevlådan utan faktiskt några roliga paket också! Bland annat denna vackra sjal från Lilly of Sweden. Denna sjal är sydd av viscose och har en rynkad kant runtom av chiffong. Jag är sådan så att jag har ALLTID en sjal runt halsen när det är vinter och plötsligt slog det mig att det är ju egentligen världens enklaste att sy.. Förstår inte riktigt att jag tänkt på det tidagare! Hmm...! 
However, denna sjal är 172 cm lång och 57 cm bred+chiffongvolangen som är ca 2,5 cm bred och sjalen sitter precis som jag vill ha den runt halsen.
När väl tanken på att sy sjalar slagit mig, började jag ju genast att plocka med gamla spetsar och mina  tyger från London.

3 kommentarer:

  1. Så fin sjal du har fått med posten! Lyckans ost!

    SvaraRadera
  2. Har aldrig sytt en sjal, men det verkar ju enkelt!/Åsa

    SvaraRadera
  3. Den kommer helt klart bli ljuvlig!

    SvaraRadera