onsdag 18 juli 2012

Inspiration from my sisters place



Ärvegods blandat med loppisfynd




Gåva från mellansysters svärmor

Små saker från vårt föräldrahem

(Tomma men vansinnigt vackra Voluspa-burkar blir en till en vacker dekoration)
Underbart skåp, eller hur?!



(Vem hade kunnat tro att lampfoten till mammas vansinnigt fula 80-tals åbäke kunde bli såhär fin med en ny skärm?
Inte jag, men mellansyster såklart)





.
Här är bilder från systers hem i Stockholm där hon och hennes sambo har blandat ärvegods med loppisfynd.
Hon är så duktig min mellansyster, för i hennes ögon blir saker som jag har ratat från vårt hem, riktiga ögonstenar och det går att bygga upp ett vackert och personligt hem utan att det kostar en förmögenhet.
Nu har ju hon och hennes sambo en sagolik lägenhet i centrala Stockholm, men var än Mellansyster har bott har hon alltid gjort det fint omkring sig.

Jag hade verkligen en helt underbar vistelse i Stockholm runt min födelsedag och fylld av energi återvände jag hem. Det där med att åka bort för att skaffa inspiration har jag alltid fnyst lite åt, men jag måste erkänna att jag har fel...

Vad inspirerar er?




1 kommentar:

  1. Så fina bilder, naturen inspirerar mig. Skogen gillar jag, men vi bor ganska nära en sjö och en promenad längs kanten där ger också mycket inspiration. Men blogg värden må jag säga också är en underbar inspirations källa. Sidor som din exempelvis. :)

    SvaraRadera