söndag 24 juni 2012

Minneskort upphittat

Hoppas att er midsommarhelg har varit precis som ni ville ha den!
Här sken solen och visst smakar midsommarens jordgubbar extra bra när man kan sitta ute och njuta av de röda delikatesserna....





Sonen passade på att storstäda sitt rum och då hittade han ett minneskort som jag har letat så länge efter och det var så roligt att bläddra igenom bilderna och le och konstatera att åren har gått och barnen har blivit så stora.
Jag hittade även bilder på denna tunika som har sitt ursprung en midsomamrhelg för några år sedan...
.Mellan-Syster hade köpt en helt underbar blus, men använt den så mycket att den behövde lagas. Nu har min symaskin ju utomordentliga lagningssömmar och medan blusen var hos mig passade jag på att rita av mönstret och det resulterade i blusen ni kan se ovan.
När det gällde att sy knytbanden hade jag stor hjälp av mitt Fastturn-set och hur man gör kan ni se på bilderna nedan.









1 kommentar: