torsdag 21 juni 2012

Love at first sight and breakfast at Mirre´s place

Det här underbara tyget skall få äran att bli gardin i vårt kombinerade sov/syrum. Jag skall sy en hissgardin och kanske att det blir ett broderi på gardinen i lite ornamentstil. Kuddar blir det också såklart och där blir det garanterat något maskinbroderi. 
Jag älskar det här tyget och vill sy allt av det.. Duk, löpare, förkläde och varför inte pyjamas.. :)
Det är sådan jag är, jag går liksom "all in" för något jag gillar.
Tyget kommer från Linum och heter Rebecca och du hittar det hos www.bytextile.se

Så här går det när Mirre skall leka lyxig bloggerska och tror att det blir superfina sommarbilder med frukost på  altanen. 

När jag kliver ut på altanen är det så kallt att jag skulle behöva mössa, trots klarblå junihimmel och jag inser i samma stund  att myrorna är inte längre ett pittoreskt inslag på altanen utan ett verkligt problem och dessutom får jag syn en grå pappersboll a la´japansk rislampa farligt nära oss. Getingbo såklart och det hela resulterar i att jag spiller ut halva skålen med yoghurt och müsli och alla de goda hasselnötterna ligger utanför skålen. 
Jag intar min frukost huttrande av köld 
och nu rinner näsan av de få nötter som fanns kvar i yoghurten...

Men vet ni vad?!
Jag tror att det här blir en underbar dag i alla fall!


1 kommentar:

  1. Det tror jag med och det blev det med. Du får bära bort din stol till en solig plats en annan morgon för där är det riktigt skönt att njuta av morgonen de ggr solen är uppe.

    SvaraRadera