tisdag 26 juni 2012

Blå toner

Jag fixar och donar här hemma och just nu är jag så inne på blåa toner, som ni ser... 
Det är något visst med blått och vitt i sommartid och jag plockar med mina trådar,tyger knappar och planerar brodermönster i huvud. Nu tror jag att det blir fjärilar som jag kommer att brodera på någon av kuddarna. Ornament-stylen har jag övergivit med andra ord.

Sedan försöker jag hålla mig borta från alla tygreor som finns på nätet nu och jag får se hur länge det går för en tygmissbrukare som jag. 
En sak är iallafall säker och det är att jag skall klicka hem mer av det randiga Linum-tyget från www.bytextile.se

Jag har klippt ut tyget idag som skall bli hissgardin här i sovrummet och även det tyg som skall bli dynan till min älskade karmstol och förhoppningsvis blir jag klar med den kudden imorgon.



1 kommentar:

  1. Jag tycker också att blått och vitt hör sommaren till.
    Du är i gott sällskap när det gäller tygmissbruk ;-). Nu har jag bestämt mig för att inga mer tyger ska komma över tröskeln här hemma på ett tag. Det är ju lätt att säga, när jag har klickat hem över 10 meter tyg den senaste veckan. Ibland luftar jag tanken (för mig själv) att jag kanske är spritt språngande galen, men så länge jag betalar mina räkningar och familjen har mat på bordet så är det nog inte så farligt :-D

    SvaraRadera