söndag 6 maj 2012

Utnyttja symaskinens funktioner/ Use the utilities of your sewing machine

På flertalet symaskiner finns en minnesfunktion där du själv kan programmera in valfria sömmar. Jag gör alltid det när jag som nu med BH-sömnaden, behöver växla mellan flera olika sömmar. Detta gör sömnaden enklare och smidigare.

*
Many sewingmachines have a memory-funktion where you can "store" your favourite seams. I always use the memory function when I have to change a lot between different seams, like now when I´m sewing a bra.This makes the sewing much easier.

1 kommentar:

  1. Hmm, den funktionen har jag på min Designer I oxå, men varit för lat, för att lära mej hur man gör :( Skall inte avslöja, hur länge jag haft maskinen, men den är inte särskillt ny.*rodnar skamset*. Dax att lära mej kanske. Dessutom, tack för en läcker blogg, skall läsa vidare, för här finns mycket att lära!!
    Hälsning BarbroJ

    SvaraRadera