fredag 25 maj 2012

Bygel på vift / wire on the run..






Jag har med glädje haft på mig min nya fina BH som jag sydde i Sew Alongen. Den är så skön och har en lyxig känsla, MEN..
I veckan när jag satt på jobbet i ett möte känns det lite konstigt.. Jag tittar ner och ser att halva bygeln har letat sig ur sin kanal och sticker upp i min urringning. Jag fick ursäkta mig, besöka damrummet och rätta till eländet och hoppas att ingen såg vad som höll på att hända.
Nu har jag i allafall sytt igen den lilla öppningen i kanalbandet så att detta INTE skall upprepa sig och jag fick mig ett gott skratt .




I´ve worn my new bra with pride and joy since I´ve finished it. It´s very comfortable and it gives me a luxiory feeling.
When I had a meeting on my work this week I suddenly felt that something was wrong. When I looked down I saw that one of the wires had found it´s way out from the channel and more than the half lengt was pointing out.
I excused myself and went to ladies room to correct it and my only thought was that I hoped that nobody took notice.
Anyway, I´ve now sewn a seam so this won´t happen again and the good of it that I had a big laugh afterwards..

1 kommentar:

  1. Ja du var glad för att den inte hamnade i tvättmaskinen :-)

    SvaraRadera