söndag 18 mars 2012

Mer overlock....




 Här har jag trätt om överlocken med lite kraftigare tråd och på så sätt fått väldigt dekorativa sömmar.
Kameran gör i detta fallet inte riktigt färgerna rättvisa, men jag lyckades bland mina trådar här hemma hitta nyanser som passade perfekt till detta tyg från JNY.
Denna pyjamas sydde jag för länge sedan till yngste sonen , men jag tror inte att jag har visat den i bloggen tidigare. Rätta mig om jag har fel!
Eftersom sömmarna blev så snygga så sydde jag ihop den från rätsidan.
Sonen hade lite problem i början med  att vänja sig vid att avigan i detta fall faktiskt var den räta sidan, men det har gått bra det med
Trådarna var för tjocka till att sy täcksöm  med, men till den vanliga fyrtrådiga overlocken funkade de alldeles utmärkt.
I eftermiddag har jag exprimenterat lite ytterligare med overlocken och resultatet kommer förhoppningsvis i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar