tisdag 13 mars 2012

Dekorativ söm

Tvingade dottern att fota av denna tröja i ett skyltfönster i Stockholm. Jag tyckte det kunde vara en dekorativ detalj på ett klädesplagg, men det krävdes lite övertalning att få dotten att häva upp sin telefon och ta bilden. Jag hade ju inte min kamera med mig såklart.
Jag har kommit till den åldern när man inte skäms längre och det störde mig inte någonting att stå och hänga  och kika in i skyltfönstrena i de stängda affärerna och kolla på kläder. Allt för ny inspiration och ny input.
Dottern däremot tyckte att jag betedde mig så skämmigt att hon höll på att dö. Gå och ställ dig långt ifrån mig då tyckte jag... Enkel lösning, eller hur?!



Alltså det är något visst med att resa sin väg. Man kommer på nya alldeles fantastiska ideer, men det gäller att hålla kvar inspirationen i vardagen också.
På min symaskin Designer Diamond finns det en quiltsöm, som om man använder osynlig tråd till överttråd får ett likande utseende. Denna söm vet jag finns på flera modeller från Husqvarna Viking och det är alltid lite kul att prova nya saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar