lördag 4 februari 2012

Till en älskad kofta..

Ni som läst min blogg ett tag känner säkert igen den här omlottkoftan, som är ett av mina favoritplagg. Nu behagade ett av de inre banden att gå av och sedan mystiskt försvinna på något sätt. Eftersom plagget inte sitter snyggt utan dessa, var det dags att gräva djupt i mina sybehörslådor och dessa band dök upp.
De här rosablommiga banden har jag tagit tillvara i något sammanhang och de visade sig vara perfekta till sitt ändamål.
Allt för att få till roliga detaljer, även om det "bara" är på insidan.

De blommorna ni kan se kommer från ett broderkort som heter Elegant Embellishment. Där finns ett litet broderi som är helt perfekt för att göra såhär.

Jag spolade upp brodertråd för att få samma fram-och baksida, spände upp vattenlösligt mellanlägg i broderbågen som ni kan se på bilden och lade bandet på plats och broderade..

Rätsida

Avigsidan på broderiet
Elegant Embellishment kort nr 84
(Bild lånad från Husqvarna Viking)

Lite inspirationsbilder från detta broderkort
kan ni se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar