tisdag 28 februari 2012

Så här blev mina dregglisar!

Detta var den försa dregglis jag gjorde och den vändsydde jag. Så här efteråt är jag mest nöjd med den varianten.

Den här dregglisen overlockade jag bara kanten på, för att plocka upp lite av den svarta nyansen i tyget.

När jag syr knapphål i trikåtyger lägger jag alltid en bit rivbart mellanlägg underst. Detta hindrar att knapphålen töjer sig.
Nu väntar bara den svåra uppgiften att få dregglisarna ner i ett kuvert, frankera och komma till en brevlåda. Sånt kan ta väldigt lång tid för mig!

4 kommentarer:

  1. Kanske en dum fråga tycker många MEN... Hur menar du med att du lägger rivbart mellanlägg underst? Alltså under tyget medan du syr och sedan river bort det? Heter det rivbart mellanlägg??? / Tyglina

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Tyglina
      Klart att inga frågor är för duma och frågar man inte så får man inget veta.. :)
      Ja, jag lägger det rivbara mellanlägget under tyger när jag syr och sedan river jag bort det.
      Det finns flera olika sorters rivbara mellanlägg på marknaden och det jag använder heter Tear Easy och det är Gütermann som saluför det.

      Radera
  2. Jätte fina dregglisar ju!;)

    SvaraRadera
  3. Vilket jättefint tyg! Älskar limegrönt :-) Synd att mina "bebisar" är tonåringar nu.

    SvaraRadera