måndag 27 februari 2012

Ohlssons

Jag har läst om Ohlssons tygaffär på många bloggar, men inte riktigt fattat var den ligger. Jorå, jag trodde det var en tygbutik typ i Sundsvall och dit känns det lite långt att åka från Huskvarna måste jag säga.
Ha,ha så fel jag hade!! Det finns ju i och för sig en Ohlssons i Sundsvall, men på en massa andra ställen i Sverige också plus att det finns en webshop. Detta upptäckte jag i helgen när vi gjorde Stockholm osäkert. På bekvämt promenadavstånd från min systers lägenhet hittade jag affären på Sveavägen och jag riktigt sprang över gatan med fara för mitt liv. Är man tyggalen så är man!!

Det var en fröjd att bara gå omkring där inne och nypa, klämma och känna på tygerna...Mmmmm! Härligt! Trevlig och hjälpsam personal dessutom!
 Klart att det skulle få följa med mig lite tyg hem och jag förälskade mig i ett broderat tunt vitt tyg som blir så bra till "min klänning" och ett annat vitt tyg som är så där bra och ha liggandes!
Köpte även dessa tabletter till matbordet, för de jag sydde används flitigt och är ständigt smutsiga.
Väl här hemma upptäckte jag deras webshop som du hittar



Håll till godo!

3 kommentarer:

  1. Hej så roligt att du hittat till oss.
    I höst öppnar vi en Ohlssons Tyger i Jönköping. Då får du nära till oss. Kanske du blir vår första kund i butiken? Med vänlig hälsning, Rode

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, vad roligt! :))
      Jag kommer definitivt att hänga på låset!

      MVH Mirre

      Radera
  2. Även jag har läst om Ohlssons tyger och tyckt det varit synd att det är så långt hemifrån. I Malmö fanns en - vet inte om det var samma. Blev ännu gladare när jag ser att det kommer till Jönköping. Här finns faktiskt för litet tygaffärer så det hoppas jag blir bra.

    SvaraRadera