torsdag 23 februari 2012

Mitt val och lite tips!

Hur skall jag då ha det med denna klänning?

Jag kan avslöja att jag skrattade rått åt min make och tänker med stolthet bära den i Stockholm...
Jag gillar ju den!


Två adresser har jag redan , men  Anki, Immi och Parfymista kan skicka sina adresser till
symirre(at)hotmail.com så kommer det en liten överraskning på posten.

Klänningen har ju en V-ringning och numera stryker jag en vlieseline-remsa direkt på kanten för att det inte skall töja sig när man sedan syr fast infodringen. 



Sedan pressar jag sömsmånen mot infodringen och syr en kantstickningssöm nära sömmen på själva infodringen. jag använder pressarfot D.
Då får man en snygg kant utan att sy en söm från rätsidan och kantan håller sig så att säga ren. 

Sedan får jag ibland frågan varifrån mönstret på min klänning kommer och det är från Ingelise/Allt om Handarbetet nr 5 2004
Ett tips är att leta efter den på Tradera eller liknande.
Hittade en länk på Tradera på en avslutad annons , men då kan man se hur tidningen ser ut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar