fredag 3 februari 2012

Att utmana sig själv..

Alltså jag försöker mig på det här med mönsterkonstruktion igen... Såg så roliga vantar när vi var i Göteborg i helgen och eftersom kylan verkar hålla i sig, vill jag gärna matcha min mössa med ett par vantar..
Jag menar hur svårt kan mönsterkonstruktion vara egentligen?!
Ha,ha svårare än vad jag trodde, för glad i hågen fixade jag detta mönster, men bestämt är det någon mönsterdel som saknas för att detta skall bli ett par fullgoda vantar..


Ja, kan ni se vad det är som saknas?

2 kommentarer:

  1. Utsidan kanske? Ska bli kul att höra om de känns bra på när du sytt klart dem.

    SvaraRadera
  2. Ja framsidan saknas och innan jag insåg det så höll det på att ta en ända med förskräckelse för jag var inte säker på att tyget skulle räcka... Det gjorde det precis och bilder kommer i veckan här på bloggen!

    SvaraRadera