torsdag 12 januari 2012

Fler kuddar på gång..



Nu är det fler kuddar på gång här hemma..
 Jag köpte denna möbelsammet + innerkuddar hos Stoff och Stil i höstas och de har legat i garderoben sedan dess.
 Nu har jag i alla fall broderat på en av kuddarna och har för avsikt att göra klar den i helgen.
Denna sammet har rätt lång lugg och då tyckte jag att jag märkte att broderbågen lämnade märken på tyget när jag tog bort den. Det händer så ytterst sällan att jag blev lite förvånad. Nästa blomma jag broderade på kudden så tog jag och spände upp mellanlägg i bågen och lade sedan bara tyget på och sydde fast tyget med en söm. Detta för att fixera tyget så att det inte flyttar på sig.

Nu återstår tre eller fyra kuddar att brodera och jag kommer att välja fler motiv från broderkortet som heter Grand Blossom.

1 kommentar: