lördag 31 december 2011

Utan ärm..




Så hänger den här min klänning.. Trots dåliga odds från början så har den här klänningen chans att bli en favorit i garderoben.
Det är helt och hållet de underbara bandens förtjänst. Ni vet att jag gnällde över detta syntettyg i ett tidigare inlägg och det har legat utklippt i mina gömmor i över 1 år och jag tänkte ha som löfte att sy klart en del av mina påbörjade alster.
Sagt och gjort jag inhandlade ju micotexnålarna och satte igång att sy. Detta är ju en klänning i den vanliga modellen och jag brukar ju alltid ha några volanger eller spets som avslut och jag hade tänkt att göra något liknade denna gång med. Nu föll mina ögon på ett band som legat i mina lådor ett tag också och jag tänkte att det blir nog bra.. Det blev så bra och det likosm lyfte hela klänningen. Nu gör kameran inte klänningen riktigt rättvisa, men jag är så nöjd med den..

Infodringen i nacken är ännu en spillbit från mitt älskade Kaffe Fasset kuddkit som även denna gång fick rycka ut och rädda mig. När man har klippt ut ett tyg för länge sedan, är det ju lätt att en del bitar helt enkelt försvinner. Jag kommer nog att hitta denna infodring i sommar eller så, men det blev en liten rolig effekt på plagget.

Ni ser att det bara finns en ärm ditsydd eller hur? Jag har gått här och funderat och funderat på vilket broderi jag skall välja till den ärm som ännu inte är ditssydd. Jag har tittat igenom alla min broderkataloger, tittat på mina CD-skivor  osv. Hur svårt som helst att välja!
Jag vill verkligen ha ett broderi där och jag tror nästan att det, föga förvånde, blir min ängel i alla fall. I och med att det redan var utklippt har man inte lika mycket utrymme på tyget att spela med och det var den som tankarna gick tillbaka på hela tiden.

Detta underbara band har som ni ser paljetter på sig och det ville jag inte ha, men jag upptäckte att det gick alldeles utmärkt att dra bort dem.
Här har ni en före och en efterbild.


Ja, nu återstår bara att se om min klänning blir klar tills ikväll som det var menat, men om jag har en kofta på mig hela kvällen, så kanske det går ändå... ;)




Till alla mina fina läsare önskar jag Ett riktigt Gott Nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar