onsdag 28 december 2011

Sensor Q-Foot

(Bild lånad från Husqvarna Viking)


När jag lånade Designer Diamond Deluxe i somras så var denna Sensor Q-Foot standardfoten vid brodering (om jag förstod saken rätt iofs) och jag har nu prövat själv härhemma hur det är att brodera med denna fot på min egen maskin..
Jag är många gånger skeptisk mot allt nytt och även denna gången.. Det har ju gått så bra att brodera med den vanliga R-foten tidigare så varför skulle jag byta..
Nu har jag iallafall testat den och jag har faktiskt  broderat rätt mycket med Sensor Q-Foot och jag är positivt överraskad måste jag faktiskt erkänna. Jag tycker att det blev snyggare broderi helt enkelt. Ett otränat öga kanske inte märker den direkta skillanden, men jag tycker att det blev mycket bättre och jämnare sömnad. Framför allt när jag sydde de "virkade" rutorna så blev resultatet mycket mer tillfredsställande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar