tisdag 15 november 2011

Snuttefilt med vackra band..




För ett par år sedan såg jag en helt underbar liten snuttefilt hos Butiken i  Tenhult. Den var i glada färger och hade många små vackra band som små fingrar kunde pilla med innan sömnen infann sig.. Det var en liknande snuttefilt som jag hade i tankarna när jag köpte de sk Fat Quarters på Stoff och Stil i augusti.
Då återstod bara ett problem och det var banden.. De skulle ha fina figurer, vara färgglad och tvättäkta!
Det problemet löste sig dock när jag hittade Farbenmixbanden hos




Detta är mitt första försök till en liten snuttfilt och jag kunde inte hålla mig utan sydde en till i helt andra tyger och när min dotter såg den så sade hon ;Ohhhh, så fin!
Rent sömnadsmässigt blev den bedrövlig och hur den ser ut visar jag imorgon för jag har inte haft möjlighet att fota den i dagsljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar