torsdag 13 oktober 2011

Det börjar bli dags..

Ett litet träd med järnek i Lottas trädgård med underbart vackra bär.. Fåglarna älskar dem tyvärr också

Hur svårt det än är att inse detta så är det dags att börja med mössa..
Sådana här velourmössor är perfekta innan den verkliga kylan sätter in..Tillräckligt varma, smidiga och ingen risk att det skulle råka klias.
Mössor går superfort att sy och här har Lotta valt ett roligt tyg till yngsta dottern.


Själv rensade jag en del av mina mönster i början av veckan och kom på ett mönster undanstoppat i en pärm och det var en mössa som jag sydde till barnen när de var väldigt små..
Mönstret var Kalikå-inspirerat och toppen på mösskullen var formad som en katt. Den mössan gick under namnet Tisse här hemma.
Nu är det dags att sy sådan Tisse mössor till småkusinerna istället..Märk väl min  pluralform när jag skrev kusinerna, för vi har en ny liten kusin som har sett dagens ljus.. 

2 kommentarer:

  1. Åh då får man gratulera! Hälsa systra di... Möss mönster har jag inte hittat nåt perfekt men denna modellen verkar ju enkel :0)

    SvaraRadera
  2. Härlig mössa!
    /Malin

    SvaraRadera