lördag 3 september 2011

Stoff och Stil Göteborg




Så äntligen blev det ett besök i Stoff och Stil-butiken i Göteborg.
Detta visar ett litet urval av de saker som inhandlades  och jag kunde köpt sååå mycket mer..

 Själva butiken ligger vid ett större köpcentrum med många olika afffärer så det finns andra saker att titta på för de som inte vill besöka en tygaffär. Hela familjen var med eftersom huvudsyftet med resan var att besöka Liseberg och jag kunde nog gått i butiken i flera timmar och klämt, känt och funderat över olika kombinationer av tyger.

Nu hade jag bestämt mig för att köpa garn och stick den Odd Molly inspirerande koftan som finns i senaste katalogen och det gjorde jag och jag har stickat en bit.. Dotter kommeterade krasst att med min sticktakt är jag nog klar  med koftan om några år...

Jag köpte även en hög med tyger med sk Fat Quarters och de skall jag använda vid lämpliga tillfällen till foder av olika projket.

Än så länge ligger tygerna, innerkuddarna och garnerna framme för att jag gillar att gå och titta på mina fynd..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar